Alla inlägg under maj 2012

Av Diana - 27 maj 2012 17:08

Det har inte varit en rolig vecka kan jag säga. Vår ena katt blev sjuk natten till tisdag. Hon kräktes mycket och ville inte äta och dricka. Tog henne till veterinären på kvällen där de sa att hon hade gasklockor. Vi tog hem henne eftersom hon verkade ganska pigg men hemma blev hon slö igen. I onsdags åkte jag med henne till djursjukhuset där hon blev inlagd. Hon har legat där till idag, hon har inte velat äta så hon har blivit tvångsmatad och hon har fått antibiotika för febern hon haft. Troligtvis är det något virus eller bakterie hon har. Nu hoppas jag att hon börjar äta hemma så att vi slipper åka dit igen. Vi ska ju fortsätta ge henne antibiotika här hemma så jag hoppas hon blir som vanligt igen.



 

Av Diana - 27 maj 2012 00:25

Vi vann eurovision song contest! Det är helt sjukt ju! Grattis till Loreen!  









Av Diana - 6 maj 2012 20:09

Jag och Martin har blivit så lata av oss. Förr lagade vi alltid mat på helgen och det var riktigt mysigt. Nu vet vi aldrig vad vi ska ha till middag och vi orkar heller aldrig laga mat. Det hela slutar med att vi antingen äter något fryst från affären som man bara värmer i ugn eller steker i stekpanna eller beställer mat som pizza och liknande. Ibland är vi även borta på helgen och då blir det alltid mat där vi är. Vi måste nog skärpa till oss lite när det kommer till maten. 


Nu till mitt lite konstiga beteende. Jag älskar att gå i affärer även om jag inte ska ha något. Det kan vara allt från kläder till inredning eller bokhandlar. Och det konstiga är att de gånger jag inte hittar något jag vill ha så går jag alltid så fort därifrån. Som att jag har riktigt bråttom. Kom på mig själv igår när jag gjorde det och en från personalen tittade på mig. Hon väntade säkert bara på att larmet skulle gå när jag gick ut för hon trodde säkert att jag stulit något. Det hade jag inte gjort såklart. Jag förstår inte varför jag går så snabbt från en butik jag inte handlat i. Får försöka tänka på det i fortsättningen kanske ;). 


Presentation

En glad Skånetös som bloggar om mitt liv i både stort och smått.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards